معرفی شرکت خودرو سازی میتسوبیشی موتور

[vc_row layout=”full”][vc_column][vc_column_text]

تاریخچه میتسوبیشی را شاید بتوان تبلوری از شکل‌گیری و توسعه ژاپن مدرن نامید. پایه‌های شکل‌گیری میتسوبیشی به سال 1870 بازمی‌گردد، زمانی که یاتورو ایواساکی تنها با داشتن سه کشتی بخار یک بنگاه حمل‌ و‌ نقل دریایی را تاسیس کرد.

تاریخچه میتسوبیشی را شاید بتوان تبلوری از شکل‌گیری و توسعه ژاپن مدرن نامید. پایه‌های شکل‌گیری میتسوبیشی به سال 1870 بازمی‌گردد، زمانی که یاتورو ایواساکی تنها با داشتن سه کشتی بخار یک بنگاه حمل‌و‌نقل دریایی را تاسیس کرد. برادر، پسر و خواهرزاده یاتورو کسب و کار خود را در زمینه‌های وسیع‌تری گسترش دادند و شرکت‌های میتسوبیشی را تاسیس کردند.
پس از جنگ جهانی دوم سازمان اولیه میتسوبیشی منحل شد و شرکت‌های این مجموعه به صورت شرکت‌های مستقل درآمدند. ساختاری که تا امروز نیز حفظ شده است. در واقع میتسوبیشی یک کسب و کار خانوادگی بوده که زمام امور آن از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. هر چند مدیریت قوی و هوشمندی در توسعه فعالیت‌ها، امروزه این شرکت را به مجموعه‌ای گسترده از شرکت‌های به هم پیوسته در صنایع متنوعی از بانکداری گرفته تا اتومبیل‌سازی تبدیل کرده است.
میتسوبیشی پس از تاسیس به سرعت پیشرفت کرد. این شرکت با راه یافتن به بازار چین اولین شرکت ژاپنی بود که در خارج از مرزهای ژاپن راه یافت. اما در سال‌های آغازین دهه 1880 خواست سیاستمداران بر علیه میتسوبیشی رقم خورد و دولت بودجه‌ای را برای ایجاد یک شرکت رقیب برای میتسوبیشی اختصاص داد. نتیجه این رقابت ساختگی ورشکستگی تقریبی هر دو شرکت بود.
با وجود این مزاحمت‌ها میتسوبیشی به ایجاد تنوع در فعالیت‌های خود ادامه داد و با خرید یک معدن مس در اوکایاما و یک معدن زغال‌سنگ در ناکازاکی و همچنین خرید منطقه کشتی‌سازی ناکازاکی از دولت در سال 1884 به توسعه فعالیت‌های خود پرداخت. کمی بعد نیز اولین کشتی بخار تمام فولاد ساخت داخل توسط شرکت میتسوبیشی در این منطقه کشتی‌سازی تولید شد.
یانوکا ایواساکی که در 1885 زمام شرکت را در دست گرفت، میتسوبیشی را به یک شرکت مدرن تبدیل کرد. یانوکا تمرکز فعالیت‌های شرکت را بر همان زمینه کار اولیه یعنی ساخت کشتی قرارداد، اما علاوه بر آن فعالیت‌های شرکت را به بانکداری، بیمه و انبارداری نیز گسترش داد. همین فعالیت‌ها زمینه رشد آینده میتسوبیشی را فراهم کرد. زمامدار بعدی شرکت یعنی هیسایا پسر دیگر یاتارو نیز که فارغ‌التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا بود بر تنوع فعالیت‌های شرکت تاکید داشت و بخش‌های بازاریابی و سرمایه‌گذاری مسکن را به شرکت اضافه کرد. هیسایا همچنین تاکید زیادی بر جلوگیری از فساد و رعایت انصاف در معاملات تجاری داشت.
طولانی‌ترین دوران مدیریت را در تاریخ میتسوبیشی کویاتا ایواساکی پسر یانوسکه داشته است. کویاتا که فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج بود. برای نزدیک به 30 سال رهبری میتسوبیشی را در دست داشت و نقشی محوری در توسعه صنایع ژاپن داشت. کویاتا ساختار میتسوبیشی را بیش از پیش به یک ساختار مدرن نزدیک کرد. به طوری که بخش‌های مختلف شرکت به طور مستقل اداره می‌شدند.
مدیریت کویاتا، میتسوبیشی را در بخش‌های متنوعی چون تولید ماشین‌‌آلات، تجهیزات الکترونیک و مواد شیمیایی به شرکتی شاخص تبدیل کرد. همین شرکت‌ها بودند که در آینده به شرکت‌های صنایع سنگین میتسوبیشی تبدیل شدند و به تولید خودرو، هواپیما، تانک و اتوبوس مشغول هستند. شرکت میتسوبیشی الکتریک نیز در تولید ماشین‌های الکترونیکی و وسایل الکترونیکی خانگی، شرکتی پیشرو است. خانواده ایواساکی پس از سال‌های متمادی در دست داشتن مدیریت و مالکیت میتسوبیشی، بخشی از سهام خود را طی یک فروش عمومی سهام، واگذار کرد. تا زمان پایان جنگ جهانی دوم در حدود نیمی از سهام شرکت در مالکیت سرمایه‌گذاران خارج از خانواده ایواساکی قرار داشت. کویاتا که از تفکرات بیگانه ستیزی به دور بود و همواره روحیه همکاری را تشویق می‌کرد، مدیران خود را به شراکت و همکاری تجاری با شرکای خارجی تشویق می‌کرد، اما پس از جنگ، نیروهای اشغال‌گر گروه‌های صنعتی بزرگ ژاپن را منحل اعلام کردند. کویاتا مقاومت زیادی در برابر این تصمیم کرد، اما به دنبال مرگ او در سال 1945 شرکت‌های میتسوبیشی در 30 سپتامبر 1946 منحل اعلام شدند و بسیاری از شرکت‌های وابسته به میتسوبیشی نیز به شرکت‌های کوچک‌تر تبدیل شدند.
در 1952 و با عقد پیمان صلح سانفرانسیسکو، ژاپن بار دیگر در جامعه جهانی پذیرفته شد. بیش از صد شرکتی که پس از انحلال میتسوبیشی در 1946 به صورت مستقل فعالیت می‌کردند، در سال 1954 با یکدیگر ادغام شدند و بار دیگر شرکت میتسوبیشی را بنا کردند. شرکت‌های تشکیل‌دهنده صنایع سنگین میتسوبیشی نیز در 1964 بار دیگر به یکدیگر پیوستند و از آن پس کلیه این شرکت‌ها بار دیگر لوگو الماس شکل این شرکت را به کار بردند.
ژاپن در دهه 1950 و 1960 صحنه رشد بی‌سابقه و خیره‌کننده اقتصادی بود و به طور حتم شرکت‌های میتسوبیشی نقش مهمی در این رشد داشته‌اند. میتسوبیشی هم‌اکنون پس از بیش از یک قرن از زمان شکل‌گیری، علاوه بر ایجاد شغل برای عده زیادی از مردم با فعالیت‌های اجتماعی همچون تاسیس موسسات خیریه متعدد، در زندگی ژاپنی‌ها حضور دارد.

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر

خودرو

نام خودرو میتسوبیشی اوتلندر
کشور سازنده ژاپن
سال (طراحی) 2013

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2360سی سی
حداکثر قدرت 166 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 219 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض 6 دنده به صورت دستی
شتاب 0 تا 100 10.5 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن 1451 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4655 طول – 1811 عرض – 1678 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2669 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 63 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت دارای 5 ستاره ایمنی از EURO-NCAP
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداری ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده – مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) – کنترل فعال پایداری (ASC) و کنترل کشش (TCL) – ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HSA) – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) – ترمز اضطراری کمکی
کیسه هوا مجهز به 7 ایربگ (2 عدد جلو و سرنشین، 2 عدد ایربگ جانبی،2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو)
سیستم صوتی دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان – دارای پورت USB – نمایشگر 7 اینچی لمسی بهمراه دوربین دنده عقب
دیگر تجهیزات سیستم چهار چرخ متحرک 4WDبا کلید 3 وضعیتی Auto، 2WD، 4WD Lock – مجهز به سیستم کروز کنترل و کلید‌های کنترل روی فرمان – سیستم ورود و خروج بدون سوییچ (Keyless) – استارت خودرو دکمه‌ای (Starter) – آنتن سقفی ، چراغ های جلو زنون HID ، شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو – فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن – دستگیره های کرومی داخلی و خارجی – سان روف با تنظیم الکتریکی – صندلی ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای 7 صندلی در 3 ردیف) مدل 2015 – 5 سرنشیندر 2 ردیف (مدل 2014) – مجهز به گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو (مدل 2014) – صندلی های تمام چرم بهمراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 4 جهت – صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40 مجهز به کنسول عقب ، سیستم ایزو فیکس ISOFIX – اهرم‌های تعویض دنده از پشت فرمان – سیستم تهویه مطبوع دو گانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین Dual Aircondination – طاقچه عقب بر روی قسمت بار – سیستم باز و بسته شدن الکتریکی درب صندوق عقب – رینگ آلومینیومی 18 اینچی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]