معرفی شرکت خودرو سازی مارتین

استون مارتین، به انگلیسی:( Aston Martin) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که در زمینه مهندسی، طراحی و ساخت خودروهای اسپورت فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۱۳ توسط رابرت بمفورد و لیونل مارتین تاسیس شد.

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از گروه پرمیر اتوموتیو، به‌شمار می‌آمد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فورد محسوب می‌شد. در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ در پی انعقاد قراردادی به ارزش ۴۷۹ میلیون پوند، استون مارتین به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ادیم، شرکت الدار و پرو درایو، که توسط دیوید ریچاردز مدیریت می‌شد، واگذار گردید.
اما شرکت فورد ۴۰ میلیون پوند از سهام استون مارتین که معادل ۱۰٪ درصد از کل سهام آن است، را حفظ کرد. با احتساب این مبلغ، ارزش کل شرکت در سال ۲۰۰۷ معادل ۹۲۵ میلیون دلار برآورد گردید.[

تاریخچه::استون مارتین در سال ۱۹۱۳ توسط لیونل مارتین و رابرت بمفورد تأسیس شد این دو نفر در همکاری با هم تحت عنوان بمفورد و مارتین، به فروش ماشین‌هایی که توسط کمپانی سینگر از منطقه‌ای در کالو استریت، لندن اقدام کردند. همچنین آنها در این منطقه خودروهای جی‌دبلیوکی و کالتروپ را سرویس می‌نمودند.
مارتین در مسابقهٔ ویژه‌ای در آستون هیل، در منطقه‌ای نزدیک آستون کلینتون شرکت کرد، سپس این دو نفر تصمیم به ساخت خودروی خود گرفتند. نخستین ماشینی که تحت عنوان استون مارتین تولید شد، توسط مارتین طراحی شده بود. این خودرو از قرار دادن یک موتور چهار سیلندر کاونتری سیمپلکس، بر روی اتاق یک ایزوتا فرانچینی مدل ۱۹۰۸ تشکیل شده بود.
این دو نفر مالکیت مناطقی را در هنیکر واقع در کنزینگتون بدست آوردند و موفق شدند اولین اتومبیل خود را در مارس ۱۹۱۵ تولید کنند. اما به دلیل گسترش جنگ جهانی اول پروسهٔ تولید این خودرو هرگز آغاز نشد و مارتین به نیروی دریایی پیوست، بمفورد نیز به ارتش بریتانیا ملحق شد. تمام تجهیزات این کارخانه نیز به یک شرکت هواپیماسازی انگلیسی تحت عنوان ساپ‌ویت فروخته شد.
از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از شرکت خودروسازی فورد بود، که در سال ۲۰۰۰ به عنوان بخشی از کارخانه گروه اتوموتیو پرمیر محسوب شد. در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ این شرکت به قیمتی معادل ۴۷۹ میلیون یورو به وسیلهٔ یک شرکت مشارکتی خریداری شد. این شرکت توسط دیوید ریچارد مدیریت می‌شد. همچنین شرکت‌های کویتی سرمایه‌گذاری دار و سرمایه‌گذاری ادیم، همچنین بازرگان آمریکایی؛ جان سیندرز در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند. شرکت فورد با سرمایه ۷۷ میلیون دلار مالکیت شرکت استون مارتین را حفظ کرد.

مدل های استون مارتین:

استون مارتین DB11

ستون مارتین به تیم طراحی خود اجازه داده تا با استفاده از بخش سفارشی ساز Q خود یک دستگاه ویژه از DB11 با نام Royal Regatta را بسازند. این کوپه‌ی باکلاس در خلال نمایشگاه قایق‌های ritzy Henley Royal Regatta به نمایش درخواهد آمد.در نمای خارجی رنگ قرمز Diavolo با جزئیات نقره‌ای در سقف و ستون‌ها دیده می‌شود. تریم فیبر کربن نیز زینت‌بخش بدنه بوده و آن را می‌توان در اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب، روی کاپوت، پوشش آینه‌ها و نشان‌های خودرو دید. این خودروی زیبا از رینگ‌های 20 اینچی مشکی براق و چراغ‌های عقب تیره بهره می‌برد.کابین این DB11 سفارشی از همان اصول نمای بیرونی پیروی می‌کند. پوشش روی صندلی‌ها و پانل درب‌ها ترکیبی از چرم مشکی متالیک و قرمز است. سقف نیز پوشش آلکانترای مشکی دریافت کرده و تریم فیبر کربن نیز در بخش‌هایی از کابین به چشم می‌خورد.همانند DB11 استاندارد، این خودرو از پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری بای توربو با قدرت 600 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر استفاده می‌کند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. این کوپه لوکس می‌توان ظرف مدت‌زمان 3.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن برابر با 322 کیلومتر در ساعت می‌باشد.هم‌اکنون نسخه ولانت دراپ تاپ DB11 در حال توسعه است. تصاویر جاسوسی منتشر شده یک کانورتیبل با حداکثر پوشش‌ها را نشان می‌دهند. این کمپانی بریتانیایی ظاهراً در حال برنامه‌ریزی برای ارائه پیشرانه 8 سیلندر در DB11 است. این پیشرانه احتمالاً از نوع 4 لیتری بای توربویی خواهد بود که در محصولات مرسدس-ای‌ام‌جی بکار رفته است.

استون مارتین رپید E تمام الکتریکی

استون مارتین برنامه‌های خود برای نسخه تولیدی کانسپت رپید E را که حدود 2 سال پیش معرفی شد اعلام کرده است.اگرچه استون مارتین در ابتدا برنامه‌هایی برای همکاری با کمپانی LeEco داشت اما مشکلات مالی ظاهراً باعث شده که این برند بریتانیایی با شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز در پروژه یاد شده همکاری نماید.
این تغییر باعث شده تولید رپید E تا سال 2019 به تعویق بیفتد اما استون مارتین و تیم مهندسی پیشرفته ویلیامز در حال کار بر روی کانسپت اصلی هستند بنابراین امیدواریم این تغییر باعث ایجاد وضعیت بهتری شود.
هنوز جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده اما گفته شده این خودرو بر پایه رپید AMR ساخته خواهد شد و ظاهر یک خودروی اسپورت 4 درب را با دینامیک رپید S ترکیب خواهد کرد. استون همچنین می‌گوید که قدرت فوق‌العاده توسط پیشرانه‌های الکتریکی به این معنی است که رپید E تجربه رانندگی منحصربه‌فردی خواهد داشت که شبیه هیچ استون مارتینی نیست.مدیرعامل استون مارتین، اندی پالمر گفته است تنها 155 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و جزئیات بیشتر آن در زمان نزدیک شدن به رونمایی و معرفی منتشر خواهند شد.

استون مارتین مدل DBR1

استون مارتین در طول تاریخ بیش از یک قرنی خود برخی از جذاب‌ترین خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای را ساخته است. یکی از مهم‌ترین خودروهای تاریخ این کمپانی پرافتخار بریتانیایی مدل DBR1 است.این خودروی مدل 1956 اولین نسخه از 5 مدل ساخته شده بوده و تقریباً در شرایط اصلی خود باقی مانده است. این خودرو در حراجی چند ماه پیش شرکت کرده بود.
پاسخ استون مارتین به رقبایی چون مرسدس 300 SLR و فراری 250 GTO در مسابقات 24 ساعته لمانز سال 1959 برنده شده است. خودروی مورد بحث ما شجره‌نامه مسابقه‌ای خاص خود را داشته و در مسابقات نوربرگ رینگ همان سال و به رانندگی سر استرلینگ موس برنده شده و به تیم خود کمک کرده تا عنوان قهرمانی خودروی اسپورت دنیا را به دست آورد؛ عنوانی که اولین بار به یک تیم بریتانیایی رسیده است. کارول شلبی و جک برابم و روی سالوادوری نیز این خودرو را رانده‌اند.این خودرو بعد از مسابقات یاد شده بازنشسته شد و به مالکان شخصی فروخته شد. DBR1 یاد شده در رویداد پبل بیچ سال 2001 به نمایش درآمد. هم‌اکنون خودروی یاد شده به فروش خواهد رسید.این اولین باری است که یک DBR1 در حراجی عمومی شرکت می‌کند و حراجی RM Sotheby انتظار دارد با بهای بالای 20 میلیون دلار فروخته شود. این موضوع نه تنها می‌شود خودروی مذکور به گران‌ترین خودروی تاریخ استون مارتین تبدیل شود بلکه ارزشمندترین خودروی بریتانیایی نیز خواهد بود.
محض اطلاع بد نیست به این نکته اشاره کنیم که استون مارتین Ulster Competition مدل 1935 تا 2.5 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. یک دستگاه DB4GT بهای حدود 7 میلیون دلاری داشته و یک خودروی مسابقه‌ای مدرن DBR9 قیمت 375 هزار دلاری دارد.

استون مارتین والکری

اخیراً خبرهای زیادی درباره استون مارتین والکری منتشر شده و در جدیدترین خبرهای از این دست می‌توانیم مشخصات عملکردی این خودروی فوق‌العاده را ببینیم.طبق گفته‌های منابع رسانه رود اند تراک، والکری خروجی ترکیبی حدود 1130 اسب بخاری خواهد داشت. ظاهراً پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی والکری قدرتی در حدود هزار اسب بخار تولید کرده و بقیه خروجی نیز توسط پیشرانه الکتریکی تولید می‌شود.
شاید قدرت 1130 اسبی استون مارتین والکری در مقایسه با بوگاتی شیرون زیاد به نظر نرسد ما این برند قبلاً تأیید کرده که محصول جدید خود نسبت قدرت به وزن یک به یک خواهد داشت. پس بدین ترتیب وزن خودرو باید 1130 کیلوگرم باشد اما اخبار منتشر شده نشان می‌دهد این خودرو سبک‌تر خواهد بود و وزنی برابر با 1030 کیلوگرم خواهد داشت.به منظور کاهش وزن، والکری دارای مونوسل فیبر کربنی و سیستم باتری هیبریدی سبک‌وزن ساخت ریماک می‌باشد. حتی گفته شده نشان استون نصب شده در دماغه خودرو ضخامتی کمتر از یک میکرون داشته و تنها چند میلی‌گرم وزن دارد.
تنها 150 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و استون 25 دستگاه دیگر برای استفاده در پیست خواهد ساخت. ظاهراً مدل‌های مخصوص پیست دارای پکیج آئرودینامیک بیشتر خواهند بود که شامل اسپلیتر جلوی بزرگ‌تر، بال عقب و ارتفاع کمتر خودرو می‌باشد.اگرچه والکری سال 2019 وارد خط تولید خواهد شد اما گفته می‌شود استون مارتین حتی پروتوتایپی را نیز تا این لحظه در دست ندارد. انتظار می‌رود یک دستگاه از آن سال آینده تکمیل شود و نسخه تولیدی در مسابقات 24 لمانز معرفی گردد.

استون مارتین ونتیج

حتی کمپانی‌ای که خودروهای مشهور جیمز باند را ساخته هم مجبور به فراخوان خودروهای خود می‌شود! این بار 1658 دستگاه از مدل‌های استون مارتین ونتیج فراخوان شده‌اند.این فراخوان مدل‌های ساخته شده بین ژوئن 2010 تا سپتامبر  2013 و مجهز به گیربکس‌های دستی اتوماتیک شده اسپورت شیفت را در برمی‌گیرد. بنا به گزارش رویترز، این مدل‌های ونتیج شاید تحت شرایط سختی از حرکت بایستند و قدرت خود را از دست دهند.
مدیرعامل استون مارتین آقای اندی پالمر تیمی از مهندسان خود را در ماه گذشته به چین فرستاد. مالکان خودروهای اسپورت یاد شده در این کشور شکایاتی درباره ونتیج ها از سال 2014 تاکنون داشته‌اند. این تیم تنها فهمیده که برخی نمایندگی‌های استون مارتین در چین نتوانسته‌اند موقعیت کلاچ را پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار به سیستم گیربکس اتوماتیک ریست کنند.مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان باید اندکی پس از اعلام آن با خودروساز در تماس باشند.
این برند بریتانیایی تخمین می‌زند که فراخوان یاد شده هزینه‌ای در حدود 300 هزار پوند داشته باشد.

آستون‌مارتین AMR

چند ماه پیش در نمایشگاه ژنو آستون‌مارتین سری جدیدی از محصولات خود را معرفی کرد که شامل خودروهای جاده‌ای با الهام از عملکرد نمونه‌های مسابقه‌ای می‌شود. حالا اولین محصول از این برنامهٔ جدید معرفی شده و می‌توانیم جزئیات بیشتری از آن‌را متوجه شویم. اولین خودروی این سری محصولات، مدل ونتیج AMR است که ویژگی‌هایی را از بخش مسابقه‌ای آستون‌مارتین قرض گرفته است.
این تیم در فصل گذشتهٔ کلاس GTE Pro از مسابقات استقامت قهرمانی جهانی فیا در هر دو بخش کارخانه و راننده پیروز شد.نسخهٔ AMR تهاجمی‌تر از ونتیج استاندارد است که در دو نسخهٔ کوپه و رودستر و با هر دو موتور V8 یا V12 ارائه می‌شود. این پیشرانه‌ها به ترتیب 430 و 595 اسب بخار قدرت دارند. پیشرانهٔ V12 از مدل مسابقه‌ای ونتیج GT12 گرفته شده که 30 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ونتیج V12 استاندارد دارد.
برای انتقال نیروی هردوی این موتورهای تنفس طبیعی، یک گیربکس سکوئنشال قابل سفارش است درحالی‌که امکان سفارش یک واحد شش سرعتهٔ دستی برای مدل V8 و یک هفت سرعتهٔ دستی برای مدل V12 نیز وجود دارد.علاوه بر این، برای ونتیج AMR مجموعه‌ای از پکیج‌های ظاهری الهام گرفته از نمونهٔ مسابقه‌ای ارائه شده است که شامل چهار ترکیب رنگ بیرونی مختلف می‌شود.
این رنگ‌ها عبارت‌اند از ترکیب سفید با نارنجی، مشکی با آبی، آبی با قرمز و نقره‌ای با خاکستری؛ اما اگر خریداران هیچ‌کدام از این ترکیب‌ها را مناسب ندانند، می‌توانند پکیج Halo را سفارش دهند که شامل رنگ سبز استرلینگ معروف آستون‌مارتین با خط لیمویی می‌شود. این رنگ مشابه رنگ ونتیجی است که در مسابقات فصل قبلی پیروز شده است. همچنین این پکیج بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافه، نشان‌های قهرمانی مسابقات GTE سال گذشته را نیز به خودرو اضافی ارائه می‌کند.علاوه بر این، سه طرح مختلف برای رینگ‌ها قال انتخاب است که در نسخهٔ V8 پنج پره و در نمونهٔ V12 ده پره هستند درحالی‌که امکان سفارش یک سیستم اگزوز تیتانیومی هم در کنار دیگر آپشن‌ها وجود دارد.
در داخل خودرو نیز همه‌چیز با چرم پوشیده شده است که در نسخهٔ کوپه از نوع آلکانترا است. رنگ تودوزی نیز مطابق با رنگ بیرونی قابل انتخاب است درحالی‌که تمامی نسخه‌ها مجهز به صندلی‌های فیبر کربنی هستند. پکیج Halo مذکور تریم لیمویی را در داخل خودرو هم اضافه می‌کند؛ اما برای کسانی که می‌خواهند ونتیج AMR خود را سفارشی کنند، آستون‌مارتین گزینه‌های فراوانی را فراهم کرده است که شامل مواردی چون کیت آئرودینامیکی فیبر کربنی برای نسخهٔ کوپه و یک سیستم اگزوز تیتانیومی می‌شود.
این سیستم اگزوز 14 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نمونهٔ مورداستفاده در ونتیج V12 استاندارد دارد.آستون‌مارتین قصد دارد ونتیج AMR را در بازارهای خاصی عرضه کند و قیمت پایهٔ آن‌را در انگلستان 97,995 پوند و در آلمان 126,995 یورو اعلام کرده است. درحالی‌که تحویل آن سه‌ماههٔ چهارم سال جاری آغاز خواهد شد اما متأسفانه در حال حاضر آمریکای شمالی در لیست کشورهای عرضهٔ این سوپراسپرت بریتانیایی وجود ندارد. این یک نسخهٔ تولید محدود است که تنها تعداد 300 دستگاه از آن ساخته می‌شود که از این میزان 100 دستگاه از نوع V12 بوده و 200 دستگاه به پیشرانهٔ V8 مجهز هستند.
همچنین انتظار می‌رود برنامهٔ AMR آستون‌مارتین محصولات جذاب بیشتری را به دنبال داشته باشد و در آیندهٔ نزدیک محصولات بیشتری با ویژگی‌های مشابه این ونتیج معرفی گردند.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]